tag:blogger.com,1999:blog-8545524059861002163.post2481560635636147691..comments2023-11-03T13:13:37.196+03:00Comments on Dare to be different?: Ajanslar / Ürünü tanımamaEren Kumcuoğluhttp://www.blogger.com/profile/16093194498049852439noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-8545524059861002163.post-76795100779722566682008-11-13T21:45:00.000+02:002008-11-13T21:45:00.000+02:00İsterim ki bu yazı bir süre daha burada kalsın, da...İsterim ki bu yazı bir süre daha burada kalsın, daha fazla yorumla pekişsin... ama daha söylenecek çok söz var, tüm mühimmatı buraya sıkmayalım!<BR/><BR/>Hepinize zengin yorumlarınız için çok teşekkür ederim!<BR/><BR/>Tuğçe; Hınzır gülümseme derken? Yoksa yazıda etrafındaki insanlardan birşeyler mi buldun? =)<BR/><BR/>Uğur Abi; Üzerlerine fazla gitmemek lazım, zira inancım, söz konusu kişilerin birbirlerini yalnızca kreatif platformda değerlendirebilecek kapasiteye sahip oldukları...<BR/>Son cümlen bende bir tebessüm yarattı. Onu bir gün ayrıca konuşuruz =)<BR/><BR/>Aylin; Kesinlikle. Yaratıcılık odak olunca proje geri dönüşümü gibi bir kriter ikincilikten de öte bir sırada yer alabiliyor.<BR/><BR/>Fatmanur; Ajanslar iş bilen müşteriyle karşılaşınca şaşkınlığın yanı sıra bir anksiyete de yaşıyorlar. Zira bundan böyle yapacakları herşey "işi bilen" kişilerin önünde sunulacağından, söyleyeceklerini sadece yaratıcılık üzerinden değil, bir takım rasyonellere de oturtup gelmeleri gerekiyor. <BR/><BR/>Son yorumun son cümlesini farklı bir platformda tartışmak isterim.<BR/><BR/>Ajansları neyin bu denli "ukala" yaptığını tam olarak saptayamasak ta, ben kabahati yalnız o tarafta bulmuyorum. Dizinin ilerleyen taraflarında kusurları adaletli biçimde paylaştıracağım zaten =)Eren Kumcuoğluhttps://www.blogger.com/profile/16093194498049852439noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8545524059861002163.post-59672124281299456492008-11-13T20:01:00.000+02:002008-11-13T20:01:00.000+02:00bir yorum daha, bu da Uğur Özmen'in yorumunu okuyu...bir yorum daha, bu da Uğur Özmen'in yorumunu okuyunca aklıma geldi ve bugün düşündüğüm bir noktaydi.<BR/><BR/>Bazı şirketler sektörün "ilki" olduğu için böbürlendiyor, 30 yıldır varız diyor ama bakıyorsunuz hiç bir yeniliği yada gelişmeyi takip edemiyor, eski tas eski hamam gidiyor!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8545524059861002163.post-20746182257701550392008-11-13T19:59:00.000+02:002008-11-13T19:59:00.000+02:00Sevgili Eren,Cok güzel yazmışsın. Benim acizane dü...Sevgili Eren,<BR/><BR/>Cok güzel yazmışsın. Benim acizane düşüncem şudur:<BR/><BR/>Ajanslar, kurumlarda çalışanların işleri ajanslara paslamasına alışmışlar, o nedenle ajanslar güçlü konumdalar. Kurumlarda işini bilen çalışanlara denk geldiklerinde de ajanslarla çalışmak inanılmaz güç oluyor, çünkü ajanslardan çıkan abuk işleri kabul etmediğinizde haliyle pek hoşlanmıyorlar. Kurumların daha sağlam, bilgili, günü yakalayabilen insan gücüne ihtiyacı var. Ajanslarında "herşeyi ben bilirim, sen ne anlarsın ki" tarzı hareket eden ukala iş gücünden ve iş anlayışından kurtulması gerekiyor. Çünkü yönetmek tek bir konuda bilgili olmanın çok ötesinde bir yetkinliği gerektiriyor. <BR/><BR/>Pazarlama dışında iletişim danışmanlık şirketlerine baktığımda, gerçekten silkelenmeleri gerektiğini düşünüyorum. Burada da kurumların üzerine iş düşüyor sanırım.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8545524059861002163.post-64911940671364100602008-11-13T09:36:00.000+02:002008-11-13T09:36:00.000+02:00Bence yaraticiligi nerede konumlandirdigimiza dikk...Bence yaraticiligi nerede konumlandirdigimiza dikkat etmek lazim. Onemli olan projenin sonunda harikalar yaratabilmek diye dusunuyorum. Bazen cok basit dusunulmus, siradan projeler iyi uygulamalarla marka icin cok basarili sonuclar dogurabiliyor. Projenin iceriginde yaraticiligi zorlayip sonuclari gozden kacirmaktansa, sonuc odakli olmak daha akillica gibi geliyor bana.Aylinhttps://www.blogger.com/profile/11804518415404926977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8545524059861002163.post-91240947331303561142008-11-13T00:50:00.000+02:002008-11-13T00:50:00.000+02:00Tebrikler...Şu "yaratıcılık" saplantısına benim dı...Tebrikler...<BR/><BR/>Şu "yaratıcılık" saplantısına benim dışımda birilerinin de birşeyler demesini bekliyorum uzun zamandır. <BR/><BR/>Bir tane dünya markası çıkaramamış ülkenin tüm grafikerleri, metin yazarları, stratejistleri "yaratıcı değil", "benzerini şurada gördük" demeyi biliyor da, (yazdığın gibi) uygulanabilir ve ekonomik çözüm üretmeyi eşit oranda beceremiyor. <BR/><BR/>Bu arada, söylemeden geçemeyeceğim. Bazıları henüz ilk yarattıkları ile aynı düzeyi yıllardır koruyor.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8545524059861002163.post-66152965898083363672008-11-13T00:36:00.000+02:002008-11-13T00:36:00.000+02:00Merhaba Eren,Yazı dizin harika! Ajans tarafında çe...Merhaba Eren,<BR/>Yazı dizin harika! Ajans tarafında çeşitli görevlerde ve müşteri sunumlarında yer almış bir insan olarak yazılarını hınzır bir gülümsemeyle okuyorum. Bir ajansa girip "dahiyane" fikirleriyle ün yapmayı hedefleyen herkesin okuması gereken bir dizi olmuş.<BR/>Eline sağlık!<BR/>Lütfen devam :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8545524059861002163.post-43661716498292718432008-11-13T00:33:00.000+02:002008-11-13T00:33:00.000+02:00Eren,uzun zamandır okurken yüzümden gülümsemeyi si...Eren,<BR/>uzun zamandır okurken yüzümden gülümsemeyi silmediğim, keyifle okuduğum harika bir yazı dizisi başlangıcı... Devamını sabırsızlıkla bekliyorum.Burcu Tüzünhttps://www.blogger.com/profile/09363757362904354587noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8545524059861002163.post-69517696478979141842008-11-12T10:18:00.000+02:002008-11-12T10:18:00.000+02:00Serbay;Teşekkür ederim yorumun için.Yaratıcı ekipl...Serbay;<BR/>Teşekkür ederim yorumun için.<BR/><BR/>Yaratıcı ekipler ve şirket çalışanlarının birbirinin tamlayanı olduğunu düşünüyorum. Bu konuda daha çok konuşacağız.<BR/><BR/>Son paragrafta verdiğin metafor aslında bir sonraki yazının konusu. Orada daha detaylı konuşalım bu işi =)Eren Kumcuoğluhttps://www.blogger.com/profile/16093194498049852439noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8545524059861002163.post-7966480012153061272008-11-11T22:59:00.000+02:002008-11-11T22:59:00.000+02:00Erencim öncelikle yazı dizini çok keyifle okuyorum...Erencim öncelikle yazı dizini çok keyifle okuyorum, süper gidiyor gerçekten.<BR/>Ve şu lafına bayıldım;<BR/>"Yaratıcı fikri üretmeyi herkes başarır, esas meziyet, uygulanabilir yaratıcı çözümleri üretmektir."<BR/><BR/>Gerçekten oturup yüzlerce reklam filmi izlemek, binlerce site takip etmek, manyak yaratıcı şeyler bulmak bazen hiç birşeydir.<BR/>Önemli olan büyük resme bakabilmektir, bir ajanssan karşındaki markayı iyi anlamak özümsemektir.<BR/>Hadi ben birşey buldum demek hoştur ama uygula deyince arkasını dolduramazsan olduğun yerde kalırsın.<BR/>Yani binanın içine birşey yapmazsın, dışına çok güzel yaratıcı duvarlar hazırlarsın, al sana fikir dersin, bir bakarsın insanlar binanın içine girdiğinde hiçbir şey göremezsin.Anonymousnoreply@blogger.com