28 Haziran 2007 Perşembe

Başlıyorum / Ben Kimim?

En sonunda, uzun zamandır isteyip de -önce üşengeçlikten, sonra askerlikten dolayı- içine giremediğim blog dünyasına giriyorum. Pazarlama prensipleri, sosyal medya, farklılaşma, marka yönetimi, iletişim ve benzeri başlıklar altına anlam yüklemek istediğim, kafamı kurcalayan, beni rahatsız eden, fikir almak ya da yalnızca paylaşmak istediğim konular üzerine konuşacağız.

Ben kimim?
Yeditepe Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik bölümünden mezunum. Mezun olmadan önce bir inşaat bir de tekstil üzerine çalışan bir dış ticaret sermaye şirketinde çalıştım. Arından böylesi sıradan bir işi hayatımın sonuna kadar yürütemeyeceğimi anlayarak esas ilgilendiğim Pazarlama alanında kariyer yapmaya karar verdim ve bu zamanla Pazarlama İletişimi'ne doğru ivme gösterdi.

Leo Burnett'ta stratejik planlama ile başladım, bu süre zarfında P&G, Pfizer ve başka firmaların lansman - farkındalık çalışmaları ve çeşitli kampanyalarının yürütülmesinde ve stratejik planlamasında doğrudan ve dolaylı rollerim oldu. Askerlik yüzünden ayrıldığım işime geri dönmememin nedeni artık oyunun kurumsal tarafında yer almak istememdi.
Askerliğin ardından kurumsal hayata geçene kadar bir süre Güven Borça'nın ofisinde marka danışmanlığı yaptım. Bu süre zarfında inşaat sektörü ve FMCG markalarıyla ilgili projelerde yer aldım.
Şu an gıda sektöründe, bulunduğu kategorinin lideri olan bir markanın PR & Dijital pazarlama sorumlusuyum. Hergün yalnız hizmet ettiğim markanın değil, kategorinin de gelişmesi için iletişim odaklı pazarlama ve farklılaşma stratejileri geliştiriyor, kirlenmemiş, tüketiciye dokunabileceğimiz mecralar araştırıyor ve yaratıcı yaklaşımlar geliştiriyorum.
Aynı zamanda Yeditepe Üniversitesi'nde Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi yüksek lisansı yapıyor ve bu tempo içerisinde hayatıma daha fazla zaman ayırmaya çalışıyorum...

İlgilenirim
Motorsikletimle, yelken sporuyla, fotoğraf makinemle ve fotoğrafçılıkla uğraşmakla, icra ettiğim dövüş sanatı olan Wing Tzun'la, el yapımı projeksiyon cihazı gibi 'do-it-yourself' projelerle, sosyal medya'yı takip etmekle...

Severim
Rock müziği ve Soundtrack'leri, Trevanian'ın Shibumi'sini, dekorasyon ve ev işlerini, PC ve PS oyunlarını, yağmurda yürümeyi, 3 boyutlu puzzle'ları, Casual giyinmeyi, Non-fat latte'yi, ilginç tasarımları olan fotoğraf çerçevelerini, sürpriz yapmayı ve insanların benden beklemediklerini gerçekleştirmeyi...

Sevmem
Klasikleri, Kurtlar Vadisi'ni ve dizi karakterlerine benzer imajlarda giyinenleri, kişisel gelişim ve ikna psikolojisini öğreteceğini iddia eden kitapları, kısa mesafeler için vasıta kullanmayı, sıcak havayı, Cola'yı, sigarayı ve benzer zehirleri, trafikte takılıp kalmayı, ben-merkezci insanları...

Korkularım
Servis şoförü bir ağabey bana, aracını 4 senelik büyük bir borca girerek aldığını söylediğinde ona; "Abi nasıl cesaret ettin, büyük konuşmayım ama ben korkar, yapamazdım" demiştim.

Aldığım cevap; "Korkarsan hayatta hiçbir şeye sahip olamazsın" olmuştu. Kendime pay çıkardığım iyi bir öğretidir benim için.
Endişelerimin korkulara dönüşmesine izin vermiyorum. Dolayısıyla yok.

Favori Markalarım
1- Red Bull
2- Smirnoff
3- Macintosh
4- Beşiktaş JK
5- Nikon

Şimdilik bu kadar... ve tekrar; Hoşgeldiniz! =)

7 yorum:

Filiz Kirazoğlu dedi ki...

Yazdıkların çok güzel, en önemlisi de üslubun çok doğal geldi bana :) Başarı dilemeye gerek yok sanırım, en iyisi devamını dileyeyim...

Rabia SERTÇE dedi ki...

Eren, sen de hoşgeldin, blogsfer'e...

Marka Elçisi dedi ki...

google'da staj defterim için araştırma yaparken aslında hiç yapmadığım bir şey olan blog linkine tıkladım. Yeditepe'de son sınıftayım ve Yeditepe'nin dışarda algılanan imajından herkes gibi rahatsızım. Ancak bir Yeditepelinin böyle bi girişimi ben gayet memnun etti.

Kolay gelsin..

neslihan dedi ki...

profilinde dikkatimi çekti de sormak istedim..Güven Borçanın ofisinde çalıştıgın yazıyor.Ben orada staja başlayacağım da bana biraz bilgi verebilir misin?=)

Adsız dedi ki...

Bayanında dediği gbi üsLubun çok doğaL ve jargon keLimelerde kullanmadığn için okdar uzun oLmasına rağmen tüm sayfayı okudm yani sıkıLmadım hiç.. Bi çok konuda aynı fikirde oLmamızda dikkatimi çekti.TeletabiLer ve KurtLar vadiside dahiL :D

Adsız dedi ki...

I put my itune info in iphone but I want to remove it. I am afraid if someone just download any expensive application or songs. I want to put itune info only when I want.
[url=http://forum.ucluba.ru/showthread.php?p=29306#post29306]unlock iphone[/url]

Binnur Özkan dedi ki...

Merhaba Eren Bey,
İnternette sponsorluk dosyası hazırlama diye bir araştırma yaparken sitenizi buldum. Ben bir dernekte İlköğretim Okulu yaptırma projesinde gönüllü olarak çalışıyorum. 2011 yılı için hazırladığımız bir sponsorluk dosyamız var. Vakit ayırmanız mümkün olursa ve en azından kabaca da olsa göz gezdirip fikirlerinizi bizimle paylaşabilirseniz ekibim ve şahsım adına çok mutlu olurum.
Iyi calismalar dilerim.