14 Ocak 2008 Pazartesi

Meatball Sundae


Seth Godin der ki; “Meatball Sundae” diye adlandırdığı durum, iki harika fikrin birleştirilmesinden korkunç sonuçlar almaktır. “İzmir Köfte” ile “Frappucino”nun birlikte güzel gitmemesi gibi.

Organizasyon yapısı İzmir Köfte gibi geleneksel ise ve uygulanacak bazı iletişim stratejileri Frappucino gibi modern ve trendy olacaksa, bu demek oluyor ki iletişime harcanan paramızı çarçur ediyoruz, zira tüketicilerimize bekleneni sunamadığımız gibi, istediğimiz kitleyi de kendimize çekemiyoruz.

Gerçek vaka analizi; Marka danışmanlığı yaptığım sırada eski çalışma arkadaşlarımla muhafazakar bir inşaat firması için çalıştık. Bizden farklı ve alışılmışın çok dışında kreatif çalışmalar istediler; internet, outdoor, in-store, doğrudan pazarlama ve gazete/dergi ATL çalışmaları hazırlandı.

Sunum yapıldı, çalışmalar beğenildi. Ajansa ve prodüksiyonlara paralar ödendi, medya satın alması yapıldı.
Tam düğmeye basılacakken çalışmalara organizasyon içerisinden müdahale edildi ve planlanan çalışmalar yerine bizden gizli yaptırdıkları, içlerine daha çok sinen “geleneksel” ilanlar yayınlandı...
Ben neticeyi göremedim, dolayısıyla daha fazla yorumda bulunmayacağım. Ancak şirket ajansa ve diğer üçüncü şahıslara bir sürü para döktü. Bunun nedeni de farklılaşmaya hazır bir kültürlerinin olmamasıydı.

Kim bilir, belki ilanlar yayına girseydi gerçekten “Meatball Sundae” olacaklar, hem tüketici, iletişim esnasındaki yaklaşımdan farklı bir yaklaşım görünce hayal kırıklığı yaşayacak, hem de firma, yapılması planlanan radikal iletişim harcamalarının meyvesini toplayamayacaktı...
Seth Godin'in Meatball Sundae'sinden altı çizilecek cümleler...

1 yorum:

Burcu Tüzün dedi ki...

5. çok anlamlı geldi bana. Kesinlikle haklı olduğun ise bir şirketin hitap ettiği kitleye yönelik hareket etmesi. Dediğin gibi zaten hedef kitle internette değilse banner çıkmak her zaman çöpe giden maliyettir.