17 Şubat 2008 Pazar

Bilinçlendirme kampanyalarını amatörler yürütmemeli

Kardeşimin hastalandığı bir akşam onu bir hastaneye götürüyorum. İçeri giriyorum, işlemleri yaptırıyorum ve doktor kardeşimle ilgilenirlerken dışarıda bekliyorum. O sırada gözüme şu showcard ilişiyor.

Ne olduğunu anlamıyorum tabi. Biraz daha yakına gidip bakıyorum.


Artık bir fikir veriyor, ancak ne olduğu yine tam olarak anlaşılmıyor. Çünkü kargacık burgacık yazılar o kadar yakından bile okunmuyor.

Aslında Rahim Ağzı Kanseri'ne karşı yapılmış oldukça basit ve etkili bir bilinçlendirme kampanyası.
Sorun: Rahim ağzı kanseri.
Hedef: 18-35 yaş arası kadınlar.
Sonuç: Hastalığı önleyecek bir aşı.

Hastane koridorlarına koydukları showcard'ların "art direction" yönünden bu kadar zayıf olması bir çok insanın gözünden kaçmasına sebep oluyordur, eminim.

Bu bir kozmetik ilanı olmadığı için bakımlı kızımızın fotoğrafını kocaman yerleştirmeye gerek yok.
Keşke o kadar yazı yazmak yerine kocaman puntolarla "Bir aşı ile Rahim Ağzı Kanseri'nden korunabileceğinizi biliyor musunuz?" gibi basit cümleler kullanılsaymış...

Kimseyi rencide etmek istemem ama, "Büyük" ajanslarımız bu tip toplum bilinçlendirme kampanyalarını (hadi, ücretsiz demiyorum) sembolik ücretlerle yapsalar da, bu işler amatörlere kalmasa, etkili art direksiyonla daha fazla insana ulaşılsa... Daha iyi olmaz mı?

Hiç yorum yok: