27 Nisan 2008 Pazar

Teknosa Asist iletişimi ve gerçekler

Şu Teknosa'nın yaptığı iletişim beni düşündürdüğü kadar başkalarını da düşündürüyor mudur merak ediyorum?



Teknosa bu reklam filminde de yapmadığı 3 şeyin vaadini vermekten geri durmuyor;
-İade,
-Ürün Değişimi,
-Garanti Hizmetleri

Üretim yapan firmalar için aynı şeyi söylemem pek mümkün değil, ancak hizmet sektöründeyseniz memnuniyet bir vaat değil, bir norm olmalıdır!

Bu reklam televizyonda dönüyorken bakalım Teknosa'larda gerçekten neler oluyor;
-Memnun kalınmayan ürün değiştirilmiyor
-Ayıplı ürün geri alınmıyor
-Profesyonelliğe sığmayacak bir satış yapılıyor
-Garantisi süren ürün için fiş isteniyor
-Hizmet verilmiyor
-Tüketiciye kaba davranılıyor
-Ya yalan vaatler veriliyor, ya da çalışanlar bilgilendirilmiyor
-Tüketici mahkemesinin kararları dahi hiçe sayılıyor

Gördüğünüz gibi, neresinden tutsanız elinizde kalıyor.

Bilindiği üzere 10 memnuniyetsiz tüketiciden yalnızca 1'i firmayla temasa geçerek şikayet bildiriminde bulunuyor.
Yani bütün bunlar bir buzdağının görünen kısmı. Geri kalan memnuniyetsizlik oranını bir düşünün.

Bunca memnuniyetsizlik üzerine kitlesel mecralar üzerinden güven inşa etmeye çalışıyor Teknosa. Düşününce mantıklı geliyor, zira çizgi altı iletişimde karşı karşıya kaldığı kitle teknoloji alışverişi konusunda son derece bilinçli, bilgiye erişimi yüksek insanlar.
Fiyat politikası ve hizmet olanaklarının kısıtlılığını bilen insanlara konuşmak yerine kitlesel mecralarla daha farklı bir yelpazeye seslenmeye çalışmasında bir problem görmüyorum.

Sorun, hangi seviyede olursa olsun, insanların, verilmeyen (ya da verilmek istenmeyen) hizmetlerin vaadiyle göz göre göre yanıltılması, hatta aptal yerine konulması.

Dipnot: Burada bir markanın teröristliğini yapmak istemiyorum, ama yakın çevremdeki insanları çevrede yaşanan olumsuzluklara karşı hep uyarırım. Bir çok yazımdan farklı olarak, değerlendirmemi yaptıktan sonra etik dışı gördüğüm bu tutumu size de aktarıp uyarmak istedim.

3 yorum:

Duysam İnanmam! dedi ki...

teknosa tüketici nezlinde iki şekilde tanınıyor: Pahalı olması ve neredeyse, ne olursa olsun yapmaması benim çevremde veya internette küçük bir araştırmada ortaya çıkan sonuç bu.Bundan hareketle bu önyargıyı en azından yeni müşteri açısından kırmış olmayı hedeflemişler ama verilen vaadin tutarlılığı ve gerçekliği yok.Yazdığınız gibi hedef kitle son derece bilinçli insanlar. mesala; satın aldıkları teknoloji satan yerin olumsızluklarını farklı mecralarda anlatmak için kullanmak gibi,facebook'ta grup kurmak gibi,internette teknosa ile ilgili ironik espiriler döndürmek gibi.Teknosa verdiğinin vaadin altını doldurmadığı için havada kalmış bu reklam.

Adsız dedi ki...

biz nie bi tlfna 700 milyon verdik nie sağdan soldan deilde teknosadan aldık.arızalı çıkan malı deişmedikleri gibi yola çıkacak insanı tlfonsuz bırakmaya kalkıolar.teknosayı kayseri teknosayı ve çalışanlarını kınıyorum...

Adsız dedi ki...

teknosa kayseri hizmet konusunda berbat insanları müşteri memmuniyeti diye kandırıyorlar ama hiç memmun degilim 510 milyona bi tlf aldım 8 kez tamire gitti ve yapılmadıgı gibi tlf serviste iken kırılmış degişim yapmadılar saygısızlıklarıda cabası isimlerine güvenip daha fazla para ödedim ama degmezmiş haram olsun