23 Ekim 2008 Perşembe

Bir banner ne kadar rahatsız edici olabilir?

Bunun adını bulamadım.
"Yazmayım, yazmayım..." diyorum, ama insanı çileden çıkarıyorlar!
Zaten buna banner marketing bile diyemem, olsa olsa taciz diyebilirim.



Kullanıcılar açısından bakıldığında, kendi başına inmesi ayrı bir sinir bozukluğu yaratırken, marka açısından baktığımızda şeffaf tasarımla vermek istediği mesajı da vermediğini görüyoruz.
5 ayrı markanın bir banner da toplanıp mesaj karmaşası yaratması da cabası!

Banner desek mesajı okunmuyor, haber okumak istesek haber gözükmüyor...

İnteraktif ajans ile marka yöneticisi arasında geçen konuşmayı tahmin edebiliyorum;
İA: Bu çalışmayı hem kullanıcıların gözünden kaçmayacak hem de onları rahatsız etmeyecek bir tasarımla şeffaflaştırdık!
MY: Vaaay fikir süper! Böylece antipatik olmadan mesajımızı ulaştırabileceğiz.

Bu tip çalışmaları uygulamadan önce kendinize sorun; "Ben kısıtlı vaktimi haber almak için harcıyorum. Bu şekilde bir mesajla taciz edilmek hoşuma gider miydi?

Herşey bir yana, (bu tip banner çalışmaları için kaç para alıyorlar bilemiyorum ancak) haber portalları sırf bu ve benzer tacizler yüzünden bile okuyucularını kaybedebileceklerini düşünüp uzun vadede kaybetmemek için bu çalışmalardan uzak durmalılar.

Bir gün kullanıcı tecrübesini görmezden gelerek iş yapmamayı öğreneceğimizi umuyorum.

7 yorum:

Burcu Tüzün dedi ki...

Süpersin! yazmalısın yazmalısın :) bu bir kabus olmalı. Sorun şu ki markalar sitelerde bannerları yer almadan önce nasıl görüneceğini bilmiyorlar. Teste sokmadıklarından. Yayına girmeden en azından bir gün önce portaldan test isteseler banner nasıl görünüyor haberleri olacak :) ps: banner marketing nedir Eren :)

Burcu Tüzün dedi ki...

Süpersin! yazmalısın yazmalısın :) bu bir kabus olmalı. Sorun şu ki markalar sitelerde bannerları yer almadan önce nasıl görüneceğini bilmiyorlar. Teste sokmadıklarından. Yayına girmeden en azından bir gün önce portaldan test isteseler banner nasıl görünüyor haberleri olacak :) ps: banner marketing nedir Eren :)

Adsız dedi ki...

Valla ben de bu ve biraz daha farklı olarak markaların yaptıkları internet kampanyalarındaki skandallara değinmiştim.

Bu kısımda işin site tarafı, yayınlayacağı ölçünün kullanıcısını rahatsız edip etmediğinden ziyade kazandıkları paraya bakıyorlar sanırım. Eren bu işin göbeğinde olduğumdan bir ara senle sitelerin reklam alan fiyatlarını söyleyebilirim:)

Bu gibi rahatsız edici banner tiplerini markalar nasıl kabul ediyor anlamıyorum, burdaki banner tipi büyük ihtimal "floating" dediğimiz bir tip. Bu ve buna benzeyen rollover veya expandable bannerlar müşterilerin sinirlerini altüst edebiliyor. Açıkcası ben medya planımdan bu tarz banner tiplerini çıkartıyorum. Maksat insanların dikkatini çekmek, rahatsız etmek değil.

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Burcu; Test'e sokmamak ta neyin nesidir? İnanmak istemiyorum!
Banner marketing konusundaki cevabı friendfeed'de görebilirsin =)

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Serbay; Bu rollover'dı, üstelik kaybolmayan cinsinden. İmleci üzerinden çekince kaybolsa belki o kadar rahatsız etmeyecekti, ama kapatma tuşuna basmadan kaybolmuyordu.

Markalarda tacizci çok, bunu düşünmemelerini anlarım. Malesef bir çoğu, "kendi mesajlarını dünyanın en önemli bilgisi gibi görme sendromu"na kapıldıklarına çok şahit oldum.
Burada şapkayı önüne koyup düşünmesi gerekenler bu çalışmaları yayınlayacak olan portallar olmalı, çünkü ilk antipati ve değer kaybeden yine onlar oluyor.

Çok az insan onları taciz eden markayı görür/hatırlar. Akıllarında kalacak şey genellikle "sitedeki haberlerin bannerlar yüzünden okunmayışı" olacaktır.

Fiyat konusunu ayrıca tartışırız =)

Zafer Yılmaz dedi ki...

GÜnümüzde başarılı çalışmalar da yok değil ancak ben bir IT ci olarak baktığımda, ne yazık ki bazı bannerların değişik yazılımlarda farklı gözüktüğüne şahit oluyorum. Bu tip banner marketing =) oluşumları tüm internet tarayıcı programları tarafından desteklenmeli. Ayrıca ben ortadaki cep telefonuna kafayı fena takmış bulunuyorum, acaip sırıtıyor =))

Ayrıca bazı yabancı siteler reklamsız haber okumak isteyen kullanıcıları için ücretli abonelik sunuyorlar. Bazıları o kadar vıcığını çıkarmış bulunuyor ki, ver parayı reklamsız oku şu bilgileri diyebiliyorsunuz...

Adsız dedi ki...

http://www.theblognote.com/bir-firma-ancak-bu-kadar-antipatik-reklam-yapabilir.html

Eren bak senin anlattığın banner'ın Tv versiyonu nasıl bir tepki aldı bu akşam hemen onu yazdım bende. Süper tesadüf oldu bugün:)