9 Temmuz 2008 Çarşamba

Organik... Nereye kadar?

Sık kullanılan her kavramın, her kelimenin içi boşalıyor.

Önce kaliteli, sonra lezzetli, ardından sağlıklı...

Şimdi de organik!

Market içerisinde organik olan bir sürü ürün var ve organik olması artık tüketicide bir fark yaratmıyor.

Çünkü herşey organiğe dönüyor!



O halde Organik Rakı'da bu haftanın şakası olsun...

6 yorum:

Uğur Özmen dedi ki...

Organik olması fark yaratıyor. Hem de çok... Özellikle cüzdan bölgesinde... Bu da demektir ki, ciddi fark var (ki birileri bu fark için para ödüyor) Ucuz markalar da sorgulanır duruma geliyor.

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Son zamanlarda organik adı altında çok şey görmeye başladım, ama rakı görmeyi ummuyordum doğrusu.
Elbette farklar var, ama söylemek istediğim; tüketici bunu duydukça alışacak ve organik'te kelime ağırlığını yitirerek sıradanlaşacak -ki bende sıradanlaştı diyebilirim.

Organik Rakı'nın konuştuğu kitle ise sitesinde yazdığına göre şöyle;
Doğal yaşama değer veren, sağlıklı ve nitelikli beslenme konusunda duyarlı rakı tutkunları.

Sağlıklı beslenme ve alkol...
Hemde Rakı gibi "Heavy Drink" kategorisine ait bir içkinin sağlığı arkasına alması beni şaşırttı. Bu da ayrı bir nokta.

Aylin dedi ki...

-Ne icersiniz efendim?
_Bir duble raki alayim lutfen.
-Tabii
-Aaa ama lutfen organik olsun:)

Pek sanmiyorum boyle bir diyalog olacagini. Arz talep ikilisinin talebi eksik kalmis hali olarak yorumluyorum bu urunu:)

y = f (yuce) dedi ki...

John Grant, bunlara GreenWashing diyor. Özellikle Türkiye de green marketing adı altında yapılan çalışmaların çoğu bu şekilde

Aylin dedi ki...

Turkiye'de green marketing algisinin gelismesi icin daha zaman var gibi geliyor bana. Ayrica biraz daha ciddi ve derinlemesine dusunursek, Turkiye'deki insanlarin tuketim aliskanliklarinin henuz yesil pazarlamaya uygun sekilde gelistigini dusunmuyorum. Natural Marketing Institute yaptigi arastirmaya gore pazardaki tuketicileri 5 kategoriye ayiriyor. Bu kategorilerdeki cogunluk % 25 ile Naturalites grubu, kisisel saglik ve durumlarini on planda tutan ve dogal urunler kullanan kisilerden olusuyor.
Diyelim ki Efe Raki bu tarz bir arastirma sonuclarina gore bu urunu piyasaya cikartti ( ki bu arastirma Amerika'da yapilmis ) yine de Naturalites diye adlandirilan bu cogunluktaki grup kisisel sagliklarina dikkat edenlerden olusuyor. Kisisel sagligina dikkat eden insanlarin da raki tukettigini pek sanmiyorum.
Pazarda farklilasmak adina yapilan bu calisma Yuce'nin de dedigi gibi greenwash basligi altinda guzel bir case study olabilir:)

Uğur dedi ki...

Şunu unutmayalım. En çok "sağlığımıza..." içiyoruz.