14 Ağustos 2008 Perşembe

Tüketici olduğumuzu unutmak

Evin bir işini halletmek için bir dükkana giriyorum, ürünlere bakıyor, kararımı veriyor ve satışı yapan arkadaşla eve gelinip ölçü alınacak tarih hakkında karara varmaya çalışıyorum.

"Yarın saat 9 olabilir" diyor, "çünkü yarın Fatih Belediyesi'ne çok yüklü miktarda bir siparişimizi teslim edeceğiz..."

"Vay canına! Demek Fatih Belediyesi'yle çalışıyorsunuz... Çok etkilendim!" demem gerekiyordu sanırım.

Pazarlama iletişimcileri de benzer endorsement'ları kullanırlar, kimi zaman etkilemek, kimi zaman inandırıcı olmak için...
"X kurumunun tercih ettiği marka", ya da "X'lerin tercihi" gibi.


İşletmelerden içeri çalışmak için girdiğimizde tüketici olduğumuzu unutuyoruz ve başka şeylere odaklanıyoruz. Tüketici olarak düşündüğümüzde, kaçımız buna gerçekten önem vererek bir ürün/hizmet tercih ediyoruz?
Şampiyonun mayosunu, diş hekimlerinin kullandığı diş macununu, Fatih Belediyesi'nin stor perdecisi... Size bir şey ifade ediyor mu?

4 yorum:

Aylin dedi ki...

Eger aksi bir imaji yoksa, konusundaki uzman kisinin kullandigi malzemeler acikcasi beni etkiler. Tabii bunu parayla yapmiyorsa. Yani ipana reklamina cikan dis hekimi nedeniyle ipana kullanmam. Ama cildinin guzellegini kendi gozlerimle gordugum bir unlunun kullandigi kremi ya da bir sporcunun sponsorluk anlasmasi disinda kullandigi ayakkabisini dikkate alirim. Tabii Fatih Belediyesi'nin store perde konusunda uzman olmayisi nedeniyle onlarin perdecisi beni pek ilgilendirmez.
(Bu arada, nedense belediyelerin satin almalarinin hep seffaf olmadigini dusunmusumdur:))

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

"Nedense" demek için birşeylerin ayyuka çıkmamış olması gerekir. Konu belediyelerin satın almaları olunca "nedense" gibi bir kelime fazla kaçmış Aylin =)

Öte yandan, para alıp ürün ismi arkasına uzman/celebrity yerleştirmek zaten inandırıcılığı kaybettiriyor. Milyon dolarlık Ajda Pekkan ve Polisan ilişkisini hatırlamakta fayda var...

Bahsettiğin durum biraz WOMM gibi bir şey, en yakın arkadaşın da kullansa, başarısı tescillenmiş bir sporcu da kullansa etkilenirsin, çünkü bu işten para almadığını, kişisel tercih sebebiyle ürünü/hizmeti kullandığını bilirsin.

Uğur Özmen dedi ki...

"Çalıştığın şirkete tüketici (ben müşteri demeyi tercih ederim) olduğunu unutmadan girmek" kavramını anlamadım.

Müşteri gözü ile olaylara bakmak mı anlatılmak isteniyor, bize olağan tüketici olduğumuz varsayımıyla yaklaşan kişilerin yanlışı mı vurgulanıyor. Gerçekten anlamadım. (Özür dilerim)

Ben konuyu başka tarafa çekeceğim. Bence sorun "Ben de tüketiciyim" diye başlayan cümlelerdir. Bunun arkasından kendini tüketici yerine koyup, mangalda kül kalmayasıya kadar...

Recep İvedik'e bakıp "Turkcell reklamını beğenmedim" diyen, ama hayatında bir kere bile GSM faturasını incelememiş, görmemiş (yani kuruşun hesabını yapan hedef kitle ile ilgisiz) kişiler gibi...

Ben şu reklama bakarak bir şey satın almam diyen kişiler gibi... Bence sorun tüketiciyMİŞ GİBİ yapanlardır.

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Ben bu "TüketiciyMİŞ GİBİ" davranmak kısmında bir sorun gördüm. Küçük bir tartışma yapalım, karara bağladığımızda yeni yazım olur =)