25 Eylül 2008 Perşembe

Avanak Kuzenler, Super Ajan K9... Ne yapmalı?

Bu filmler (ve silsilesi) için bir kategori icat ettim; Ulus utandıran.

Çünkü ilk düşündüğüm, bu filmlerin Türkiye Cumhuriyeti sınırları dışında başka topraklarda birileri tarafından izlenebilme olasılığı oluyor. Ve yapılan işe nasıl güldüklerini hayal ediyorum...

Düşük bütçe ve zayıf oyunculuk yeteneği göz önüne alınarak, drama ve komedi türü arasında sıkışmış durumdayız. Çok başarılı drama filmlerine imza atabilecekken, yapımcılar komedi filmlerinin daha geniş kitlelere hitap ettiğini düşünüyor, kar marjını yüksek buluyor olsalar gerek; bu ara komedi filmlerine yüklendiler.

Komik tanımı kişiye göre değişiyor elbette. Ancak bu filmler komediden çok, absürd...

Bu kadar sinema yeter, çok kısa iletişime bakalım...

Gördüğüm kadarıyla iki film de geleneksel mecralarda (TV, Gazete, Sinema, Outdoor) aktif haldeler. Ancak interaktif mecralarda izlerine rastlamak neredeyse imkansız.

Avanak Kuzenler'in bir web sitesi dahi yok (sanırım tescil etmekte geç kalınmış ve uyanığın biri de siteyi kapmış).
Süper Ajan K9 en azından bir web sitesine sahip, ancak başka bir online platformda sesi soluğu çıkmıyor.

İnteraktif mecrada fazla yer almama kararı kısmen doğru olabilir.
Ancak iyi bir SEO şart!
Neden?

Filmi merak eden siteye girip bakacak, hatta filmi izleyecektir. Ancak web'de, bu iki filmi bırakın izlemeyi, afişlerini dahi görmeye tahammül edemeyen, fırsatını bulduğunda olumsuz yorum yapacak bir kitle hazır beklemekte.
Bu kitle ile etkileşime girme çalışmaları faydadan çok zarar getirir.
Dolayısıyla web, gişe kaygısıyla olumlu her türlü rüzgara ihtiyacı olan bu filmler için gerçekten tehlikeli bir mecra.

Bu durumda iyi bir SEO ile (gerekirse filmin yayın süresince Google AdWords desteğiyle) film ile alakalı ve olumsuz yorumlardan arındırılmış arama sonuçlarına ihtiyaçları var.

Platform seçimi konusunda tuzağa düşen Avanak Kuzenler olmuş, Ekşi Sözlüğe bir tema çalışması hazırlamışlar ve kendi paylarını, geçmişte tema yapmış her antipatik markanın aldığı kadar almışlar.
Zaten web sitesi ve SEO'ı olmayan zayıf bir film için sözlüğe tema yaparak son derece olumsuz yorumlara davetiye çıkarılması akıl alır değil.
Doğrusu çok eğlenceli yorumlar var.

İletişimin bu kadar körlemesine yapılması, bütçelerinin bu kadar bilinçsizce harcanması bana doğal olarak filmlerin yapımına, oyunculuğuna, kalitesine ne kadar özen ve ciddiyet gösterildiği hakkında da yeteri kadar fikir veriyor.

Elbette iletişimcileri bilmeden yargılamamak lazım, (kabul edilemez de olsa) ellerindeki ürüne inanmayan, ama başka çalışmalarda harikalar yaratmış bir ekibin işi de olabilir...

Ancak şunu kabul etmek gerekir; sinemada en son Batman: The Dark Knight'ı izleyen insanları salona sokmak için malesef harika iletişimden fazlasına (kaliteli bir ürüne) ihtiyaç var.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Bunlara daha gelmeden daha bir sürü kurumsal geçinen markalar int. konusunda o kadar hatalar yapıyorlarki (Bir kısmını blogumda yazdım) diyecek laf bulamıyorum.
Bu arkadaşların hiç birinin SEO bildiğini veya int. reklamcılığını önemsediğini sanmıyorum.
Bir kere flash site google un nefret ettiği bir site tarzıdır. Hadi böyle yaptın siteye adam çekmek için adwords falan yap bari diyesim geliyor ama neyse demeyelim.
Bir de yurtdışına bakarsak cinemarketing nasıl yapılırmış çok net görebiliriz. En basiti sporx.com adresinde içinde fragman izleyebildiğiniz banner çalışmalarını görebilirsiniz.(Tabi reklamlar kalkmadıysa)

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Serbay;
Değişimin bireylerden başladığına inanıyorum.

Büyüklere laf anlatmak zor ve yorucu (zaten uzunca bir de sakal gerekli!).
Dolayısıyla büyük şirketlerin yaptığı hatalardan çok, küçük işletmelerin ya da sinema filmleri gibi alternatif ürünlerin iletişim hatalarına dikkat çekiyorum. Belki birileri için ilham olur diye...

Bu, hem bana ev ödevi yapar gibi hissettirmiyor, hem de bu tip güncel vakaların okuyucuya daha cazip geldiğini düşünüyorum... Yanlış mıyım?

Selamlar,

Adsız dedi ki...

Kesinlikle haklısın Eren, hele ki internet gibi daha keşfedilmemiş bir alanı efektif kullanan küçük yerler kesinlikle çok karlı çıkacaklardır.
Buna sinema filmleri de dahil ki bence internet bir insanı filme getirmeniz için biçilmiş kaftan.
Eline sağlık