11 Aralık 2008 Perşembe

Sponsorluk dosyası nasıl hazırlanır?

3 ay önce hazırladığım Sponsorluk dosyası hazırlamak için ipuçları adlı sunuma istinaden bir sürü mail alıyorum.

Benden, kendileri için sponsorluk dosyalarını hazırlamamı ya da revize etmemi isteyen kişiler oluyor.


Sponsor arıyorum...
View SlideShare presentation or Upload your own. (tags: pazarlama iletişim)

Söz konusu sunumu yol haritası olsun diye hazırladım. Maalesef böyle bir vaktim genellikle olmuyor.

Hem sıkça sorduğunuz soruları bir seferde cevaplamak, hem de birkaç hatırlatma yapmak gerektiğini düşündüm;

1-Ben full-time bir danışman değilim. Hazırladığınız şeylerde bana danışabilirsiniz, ama bu işi profesyonel olarak yapmadığımı bilmenizi isterim.

2-Danışmak ile “iş yaptırmak” arasındaki farkı iyi kavramak lazım. Bir dosya hazırladıysanız zaten cevap veriyorum. Ancak hiçbir şey yapmadan yalnızca cep telefonlarını verip “beni bir arayın da konuşalım” gibi lakayt yaklaşımlar gösteren kimseye mail ile dahi cevap vermiyorum.

3-Bu tip dosyaların içeriklerinin etkinlik kapsamı dolayısıyla değişken olacağını söylememe rağmen “confidentiality”lerinden ödün vermeyen insanlar olabiliyor. Bilgi vermediğiniz taktirde size yardımcı olamayacağımı anlamalısınız.

4-“Hangi markaları sponsor olarak seçmeliyim?” diye soranlara bu soruyu en iyi kendilerinin cevaplayabileceğini söylüyorum. Biraz üzerine düşünmek gerekli…

5-“Dosya hazırlamak için ne yapmam gerekir?” diye soranlara yazıyı okuyup okumadığını soruyorum.

6-Okumadıysa “önce sunumu oku” önerisinde bulunuyorum.

7-Okuduysa “pes!” diyorum.

Umarım yardımcı olabilmişimdir…

9 yorum:

cem dedi ki...

yazının başlığını değiştirmelisin. başlığına bakarak nasıl dosya hazırlanacağını anlattığını düşünerek geldim ama "bana şunla bunla gelmeyin" tarzı garip bir içerikle karşılaştım. ziyaretçilerini aldatıcı başlıklarla kandırmak pek hoş değil. ayrıca yazının genel içeriği de pek sevimli değil. okuyucuyu kaçırma adına başarılı bir yazı olmuş.

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Merhaba Cem,

Yazımın başlığının çok yerinde olduğunu düşünüyorum, zira benim derdim bunu biraz da kinayeli bir şekilde anlatmaktı (Misal; Çalışarak! bknz. 2.madde).

Öte yandan, sponsorluk dosyası hazırlamak için gerekli ipuçlarını içeren bir sunum da site üzerinde. Eğer arzun, böyle bir kaynağın birebir sunulması ise, üzülerek bunun pek mümkün olmadığını söylemem gerekir. Sponsorluk dosyası, adına hazırlanacak her faaliyet/kurum/STK vs. için değişkenlik gösterir. Değişmeyen şeyler, karşı tarafın (burada şirketleri ele aldık) sponsorluk isteyen taraftan alması gereken bir takım bilgiler...
Böyle bir dosya hazırlamak için gerekli olan şey bir yol haritasıdır.
Bu konuda önerilerin varsa, dinlemeye hazırım. Sıkıntımız bu yazıdaki üslubumsa, yaşadığım sıkıntıdan ötürü bir seferlik maruz görmeni rica edeceğim.

Bu arada blogunu beğendim, çok keyifli. Başarılar.

Uğur Özmen dedi ki...

Sevgili Eren,

Ben Cem'in aksine, bu "parasız danışmanlık"a gereğinden fazla emek ve zaman harcadığını düşünüyorum.

Hazırladıkları dosyaları sana gönderdiklerinde ayırdığın zamanın bile değerli olduğunu anlamaları gerek. Haydi ücret vermiyorlar (sen de istemiyorsun) bari anlamlı iletişim olsa...

Bu yazının adını "Sebil arayanlara" diye değiştirmelisin.

arzu pinar dedi ki...

çok güzel hazırlamışsınız. ben de iletişim müdürüyken, teklifi nasıl hazırlayalım diye arayanlardan gına gelmişti. doğumgününe sponsorluk isteyenler, bize de bi yardım edin diyenler.

nezaketiniz süper, ama sizden ücretsiz danışmanlık isteyenlere daha da fazlasını vermek zorunda değilsiniz. prezantasyonla doğru yolu göstermişsiniz işte. kolay gelsin yine de.

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Arzu Pınar;

Gerçekten, ben de hem bu tip şeylerden bunaldığım için, hem de bu konudaki donanımsızlık had safhada olduğu için böyle bir guide hazırlama gereği duydum.
"Etkinliğiniz markamıza ne gibi iletişim faydaları sağlayabilir?" dediğimde cevap bile alamıyorsam bu işte gerçekten bir terslik var demektir...

Teşekkür ederim yorumunuz için.

Adsız dedi ki...

http://markonzo.edu Help me to find the, actual ashley furniture [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536072]actual ashley furniture[/url], gksaq, watch allegiant air [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536075]watch allegiant air[/url], ronho, best pressure washers [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536078]best pressure washers[/url], bbnhy, follow dishnetwork [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536080]follow dishnetwork[/url], 61290, fresh adt security [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536076]fresh adt security[/url], 22048,

Adsız dedi ki...

http://lumerkoz.edu best for you, singulair midday nexium side effects portions sibutramine side effects dreamt interms bactrim dodecahedra gene meridia side effects impatience

Gökşah TAŞYÜREK dedi ki...

Paylaştığınız bilgiler için teşekkür ediyorum arkadaşlar. Bir sorum olacak.

Demografik çalışma nasıl yapılır sorusunun cevabının nereden bulacağım. Google da aramalar yaptım ama bir başlangıç noktası bulamadım bir türlü.

Rica etsem bana yardımcı olabilir misiniz?

Teşekkürler.

Gökşah TAŞYÜREK dedi ki...

Paylaştığınız bilgiler için teşekkür ediyorum arkadaşlar. Bir sorum olacak.

Demografik çalışma nasıl yapılır sorusunun cevabının nereden bulacağım. Google da aramalar yaptım ama bir başlangıç noktası bulamadım bir türlü.

Rica etsem bana yardımcı olabilir misiniz?

Teşekkürler.