17 Ağustos 2007 Cuma

Devil inside

Sigara kullanmıyorum, kullanmadığım gibi, herhangi bir sigara işinde çalışmayı reddedecek düzeyde şiddetli bir karşıt görüşe de sahibim.

Az önce web'de gezinirken 3 tane çalışmaya rastladım.



Sigara dumanı üzerindeki çalışmalar çok kullanıldı. Çok klişe. Ancak bu kampanya'da dinsel bir vaaz da mevcut; "What people call a puff, the bible calls something else." (İnsanların bir nefes dediğinin, İncil'de başka bir adı var).

Yine de yapılmamış bir uygulama değil. Sigara'yı şeytan'la özdeşleştirmek derseniz, ilkokul çocukları arasında sigaranın zararlarını anlatacak bir resim yarışması düzenleyin derim. Aynı yukarıdaki uygulamaya benzer resimlere rastlarsınız.

Şu sıralar okuduğum kitapta,
tam da sigara paketlerinin üzerinde yazan uyarılar hakkındaki bir paragrafta şu cümle geçiyordu; "Kaybetme koşullarının ne önemi var? Toplum bunu dikkate almıyor."

O an aklıma, Sigara kutularının üzerine kaybetme koşulları denilen olumsuzlukların yazılması yerine, insanların yaşam performanslarına gerçekten etki edecek deneyimlerden bahsedilse, uyarıların etkisi artar mı?" diye düşündüm. Örnek mi?

-Sigara size ve çevrenizdekilere zarar verir yerine
-Sigarayı bıraktığınız ilk 3 haftadan sonra nefesinizin açıldığını hissedersiniz
-Sigara kansere neden olur yerine
-15 yıl sonra kemoterapi yerine pikniğe gidin
-Sigara spermleri öldürür yerine
-Sigara içmeyen kimselerin cinsel performansı sigara içenlere göre çok daha yüksektir
-Tek bir sigaranın vücudunuzda bıraktığı tahribatın etkileri ancak 6 ayda düzelir yerine
-Bugün vazgeçin ve kendinizi zehirlemeye verdiğiniz parayı hayatınızı iyileştirmeye harcayın!

Gerçekten de kaybetme koşulları yerine bir umut, ya da performans artışı vaadi kulağıma hoş geldi, ancak gene de sigara gibi güçlü bir düşmanı yalnızca mesajlarla yenmeyi düşünmek çocukça olur. Bu mesajlarla ancak bireydeki içsel gücü, sigarayı bırakma isteği tetiklenebilir. Ya aklında bırakma düşüncesi olmayanlar? Onlara nasıl ulaşacağız?

Dipnot: Farklı bir platform olmasına rağmen "alternatif sigara paketi uyarıları"na Ekşi Sözlük'te baktım, orada da bir tane olumlu örnek göremedim.

2 yorum:

h k dedi ki...

Bana böyle reklamlar göstermeyin,kötü oluyorum, tek avunduğum taraf seninle aynı mantıkla olmasa da sigarayı bırakmaya karar verdiğimde (bir gün olacak:)) bunun imkansız olmaması için benim de sigara firmasında çalışmayacak olmam:) sigara üzerinde verilen mesajlarla ilgili burda
güzel bir yazı var, ona da bakılabilir. çalışmalara gelince ilkokul çocuğu da şeytanla betimlese bile bu çalışmalarda ürküten ayrı bir hava var, beni ürküttü en azından:)

Adsız dedi ki...

verilen mesajın iyi bir sonuç doğurmak için bile olsa olumsuz bir ifade yaratması bellekte kötü bir etki yaratıyor
konu her ne olursa olsun olumlu cümle kalıpları üretmek tüketici için daha dikkat çekici olur diye düşünüyorum
bir terlik firması ile ilgili bi yazı okumuştum nerde hangi marka hatırlamıyorum
terliklerin üzerine üşütmeyin, soğuktan korunun vs. gibi mesajlar bırakmışlardı
sonrasında bu mesajları sıcacık olun içiniz ısınsın gibi kışın duymasıı hoş cümlelere çevirmişler ve satışların arttığını görmüşler
bunun sigara içinde geçerli olacağını düşünüyorum
sigara öldürür yerine sigara içmeyenlerin hayat kalitesi artar
gibi bir mesaj tüketiciyi daha çok etkiler, ki ben sigara içenlerin sigaranın öldürdüğünü zaten bildiklerini, ancak sigarasız hayatın daha kaliteli olacağı gerçeğini okumanın diğer mesajlara nazaran etkili olacağını düşünmekteyim