21 Mart 2008 Cuma

Tam hizmet ajansları

Bir telefon geliyor, arkadaşım konuşuyor.

"Biz X ajans, sizinle çalışmak istiyoruz".
"Biraz daha tanıtır mısınız kendinizi?"
"Biz tam hizmet ajansıyız, herşeyi yaparız"
"Nasıl herşeyi?"
"Herşeyi derken, fotoğraf ta çekeriz, ambalaj da tasarlarız, PR'da yaparız, interaktif te..."
"Peki, sunumunuzu e-mail olarak gönderin, değerlendirmeye alacağız."

Bu konuşmayı şöyle yorumluyorum; Biz, iş hacmimizi artırmak amacıyla herşeyi yapmaya çalışan, vasat yeteneklere ve iletişimin herhangi spesifik alanlarından birinde uzmanlığı olmayan bir ajansız.

Siz müşteri olsanız, böyle bir taahhütte bulunan ajansı gerçekten değerlendirmeye alır mısınız?

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Eren, değerlendirmene katılıyorum. Her işi yapıyor olmak bir farklılık değil, sıradanlıktır. Tam servis ajansları her konuda hizmet verirken, bir konuda hiç kimsenin veremiyeceği kadar iyi hizmet verecek uzmanlığa erişmeye çalışmalıdırlar. Ancak böylece farklılaşabilirler. Müşterilerine "siz farklı ne sunuyorsunuz?" diye sorarlarken, kendilerinin bunu yapmaması çok şaşırtıcı. AHMET DURUL

Gardagami dedi ki...

See here or here

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Ahmet Hocam;
Son cümleyi yazarken aklımdan daha farklı sorular da geçti ama, bu tip ajansların müşterilere bakışlarını değerlendirmeye almamıştım.

Aslında bu kadar makro düşünmek yerine etrafımızda yaşananları kavrasak herşey daha kolay olacak. Bu, tam da hayatın her alanında geçerli olan bir kural değil mi zaten?

İşveren olsak "her işi yaparım" diyen birini tercih etmeyeceğimiz, güzellikte, zekada ya da farklı değerlendirme kriterlerinde ortalama olan insanlara aşık olamayacağımız gibi...

Yorumunuz için çok teşekkür ederim.

Ufuk Özgül dedi ki...

herkes herşeyi yaparsa "uzmanlık" olayının ne anlamı kalırdı;bu tip ajanslardan hizmet alanların da vasatın üstünde bir misyonu olduğunu sanmıyorum...

Pazarlama Cadısı dedi ki...

Ne yazık ki bizim markalarımızın ve global markaların bazı Türk yöneticilerinde her türlü hizmeti tek bir noktadan alarak zaman ve bütçe tasarrufu yapmak büyük akıllılık gibi görünüyor. Birden fazla 3. parti ile uğraşmak istemiyorlar. Bir bakıma haklılar. Bir çatıda her hizmeti almak! Vaaay, süper fikir.

Uzmanlık çok önemli değil. Bir hizmet iyi, biri orta diğeri vasat olsa da sonuçta tek bir müşteri direktörü ile muhatap, faturada indirimler var. Daha ne olsun!!!

Buna çanak tutan ajans başkanları. TV,basılı ve outdoor gibi reklamlara hizmet veren ajanslar gitgide büyüyen pasta olduğu için interaktife de el atmak istiyor. Interaktif ajanslar basılıda ne varki diye düşünüp katalog tasarımına, hatta reklam filmi prodüksiyonuna girişiyor.

Ve sonuç: her tarafından sızdıran patlayan işler, 2 kat zaman kaybedip berbat işler teslim alan mutsuz müşteriler, kendi işinden başka işlere de el atarak uzmanın bütçesinden çalan ajans yöneticileri.

Ben bir marka yöneticisi olsam: her iş yaparcıların hiç bir şansı yok.