12 Mart 2008 Çarşamba

Vatikan ve yeni 7 günah

Biz halen bezde kutsallık ararken, Vatikan, 7 günah listesini modernize etti.

Modernize etti diyorum, çünkü eski ve yeni listeye baktığımızda apaçık görmekteyiz. Eski listede Açgözlülük, Tembellik, Öfke, Kıskançlık, Gurur, Şehvet ve Hırs varken yeni liste şöyle sıralanmış;

-Genetik değişiklik
-İnsanlar üzerinde deneyler yapmak
-Çevreyi kirletmek
-Sosyal adaletsizliğe yol açmak
-Yoksulluğa neden olmak
-Uyuşturucu kullanmak ve satmak
-Zenginlikle gösteriş yapmak

Eski 7 günah, tamamen bireysel ve bireyi kontrol altında tutmaya çalışan bir yapıda, yani etkileşimin bugünkü gibi olmadığı ve değerlerin daha yavaş değiştiği bir dünyada geçerli olabilecekken, yeni 7 günahın büyük çoğunluğu yalnızca bireysel değil, kurumlar için de geçerli olduğu görülüyor.

Hiç bir çevreci örgüte bağlı bulunmayarak gösterişten uzak bir şekilde çevre adına kendi payıma düşeni yapan birisi olarak, yüzyıllardır garip söylemlere imza atan "Kilise"nin bu kararını çok takdir ettim. Dünya günden güne daha yaşanmaz bir hale gelirken ve bugün bir çok pazarlamacı "Green Marketing" diye bağırırken hepsinin üstüne böyle "ruhani" bir destek gelmesi bir şeylerin değişebileceğini görmek adına umut vaadediyor.

Beni düşündüren, gerek kurumsal, gerek toplumsal, gerekse de bireysel açıdan, bizim bu aydınlıktan payımızı ne zaman alacağımız...

3 yorum:

Seda dedi ki...

Ben nedense bu konuda umutlu olamıyorum. Bu konulara önem verenler ile vermeyenler arasındaki sayı o kadar vermeyenlerin yanında ki... Umarım yanılırım diyorum ama bırakın dünyayı, Türkiye'ye bakalım. Gündemimiz hiç bir zaman daha temiz çevre, adaletli sosyal ortam, sadelik tevazu değil...Maalesef...

Seda
Istanbul Photo

esrArengiz dedi ki...

Sevgili Eren,
Böylesine önemli bir konuyu paylaşımın ve hassasiyetim için teşekkürler. ben yarınlarımızdan umutluyum. aslında Vatikan'ın veya herhangi bir din temsilcisinin açıklamasıyla gelecek vaad eden bir umut değil bu. zaten tüm kutsal dinleriin ve ahlaki öğretilerin, dolayısıyla topluma yansıyan ama günümüzde malesef şahıslarca hırslara kurban gitmiş bir mesele. Ben green marketing'in de çok samimi söylemleri olduğuna henüz inanmıyorum.

herkesin vicdanı kendi polisliğini yapar. ruhani açıklamalardan önce bu açıklamaların neşvü nema bulacağı ruhani kalplere ihtiyacımız var.

tekrar teşekkürler. sevgiyle kalın..

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Esra;
Ben dünyayı değiştirecek insanların başka öğretilerden ziyade kendi iç seslerini dinleyenler olduklarına inanıyorum. Haklısın, vicdan olarak da adlandırabiliriz bu iç sesi.
Ruhani açıklama olmasındaki umut verici neden, bu iç sese sahip olmayan çoğunluk için (dünya nüfusunun belki de 99.8'i?) bir ilham kaynağı olabilme olasılığı. Vicdan sahibi olmayan bünyeler belki "cehennemlik" olma korkusundan dolayı harekete geçebilirler, en azından çabalarlar diye düşünüyorum.
Yorum için teşekkürler.