Fonksiyonel gıdaların ambalaj iletişimi
Çoğunlukla yetersiz oluyor. Aşağıda bahsedeceğim ürün gibi...
İçerenköy Carrefour'da alışveriş yapıyoruz, süt ürünleri reyonunda bir sürü yumurta yanyana dizilmiş. Bir iki tanesi hemen dikkatimi çekiyor; Omega 3'lü ve Selenyum'lu yumurtalar...
Omega 3 ve faydaları çok tanıdık.
Selenyum... Selenyum... Selenyum... Düşünüyorum ama hafızamda böyle bir şey yok!
Zaten yumurta'nın içerisinde doğal olarak bulunan bir maddeymiş Selenyum.
Yumurtaların hepsi Selenyum'luysa, bu yumurtadaki Selenyum miktarı mı fazla?
Yoksa basit bir uyanıklık mı?
Bilemedim.
Bu tip ambalajlar gördüğümde aklıma gelen, gerçekten bir katma değer varsa bunun ne olduğundan ziyade, tüketiciye ne faydası olduğunun yazılması gerektiği oluyor.
Bu örneğe tüketici zihninden bakarsak;
Önemsiz; Selenyum'lu yumurta.
Önemli; İçerdiği Selenyum ile bağışıklık sistemini güçlendirir.
Bu fayda-fonksiyon ilişkisinin (kurulmasının ve yönetilmesinin), fonksiyonel gıdalardan daha güçlü olması gereken bir alan var mıdır bilemiyorum.
Ancak, bir çözüm önerisi sunuyorsanız, sorundan da bahsetmeniz gerekir.
6 yorum:
Yaziyi okur okumaz google'da sirin yumurta aramasi yaptim. Asagidaki linkte gerekli bilgiler verilmis. Acikcasi siteyi ve bilgilendirmeyi cok basarili buldum. Her yumurtada olan selenyum miktarini ve sirin yumurtada bulunan selenyum miktarini ve faydalarini net bir sekilde aciklamis. http://www.sirinyumurta.com.tr/omega3.asp
Aylin link için teşekkürler.
Sitedeki bilgilendirme gayet yeterli evet.
Ancak raf önü'nün satınalma kararı aşamasında en etkin yer olduğunu ve sıradan bir tüketicinin bizim kadar oturup araştırma zahmetine girmeyeceğini düşünürsek, ambalaj üzerindeki iletişimin de en az bilgilendirme kadar (hatta derdini kısa ve öz anlatacağından daha da) etkili olması gerekli diye düşünüyorum.
Eren valla sözün bittiği nokta. Selenyumlu Yumurta, bir de bunu ön plana çıkartma, gerçekten söyleyecek bir şey yok. Ellerine sağlık
Tuketiciye bilgiyi ulastirmada sorun oldugu kesin. Siteye bakarken aslinda benim ogrenmek istedigim bilginin dogruluydu:)
Bilgilenme ihtiyacı konusuna katılıyorum.
Ama küçük de olsa, pazarlama numaralarını o kadar küçümsemeyin canım. Eve gidince eşine "Valla bu iyisiymiş" diyen müşteriyi kandırmadığı sürece, bu numaralara o kadar "tu kaka" demiyorum ben.
Yine de eğer bu selenyum çok faydalı birşeyse bunu insanlara tanıtcaksın ki insanlarda aaa selenyumlu yumurtaymış hadi alalım desin.
Hiçbirşey açıklamadan tüketici çözsün bu olayı bize ne biz mesajımızı verir çekiliriz demekte pek akıl karı değil bence...
Her ürün için farklıdır ama yumurtada güvenilir bir isim görmek ister tüketiciler diye düşünüyorum, ilk etapta da selenyumu bilmeden o yumurtayı da alırlar mı bence tercih edilmez...
Yorum Gönder