Vakıfbank ve değişim
Süre olarak kısa olan iş yaşantımda şunu çok net anladım; eğer taşımak istediğiniz misyon çalışanlarınıza ağır-zor gelirse, yerlerde sürünmeye mahkum olur.
Polis teşkilatı'nın iletişim yaptığı dönemde olan budur. Büyük olasılıkla Vakıfbank'a olacak olan da...
Mühim olan, değişimin fiziksel boyutu değil, çalışanların bunu benimsemesidir.
Vakıfbank deyince benim aklıma gelen kavramlar arasında hantal, bürokrasi ve mekanik yapı var.
Sizce Vakıfbank çalışanları bu yeni misyonu benimseyebilir mi?
9 yorum:
Çok katılıyorum Eren, bankalarda genel yapıdır bu aslında her reklamda güler yüzlü bankacılıktan bahsedilir ama bankaya gittiğinizde sizi dövecek gibi davranan kişilerle karşılaşırsınız.
Vakıfbank'ta logoyu değiştirdide acaba çalışanını da yeni düzene göre eğitti mi? Acaba eskiden hantal bir yapıda olan Vakıfbanktan artık biz hizmetlerimizi çok daha hızlı bir şekilde güleryüzlü insanlardan alabilecek miyiz?
Bence önce kendilerine bunu tamamlayabildik mi diye sormaları lazım, sonuçta logoyla bitmiyor bu işler, zaten bu ağır yapılarınıda değiştirmişlerse merak etmesinler WOM sayesinde oldukça güzel yayılabilirler.
Sevgili Eren,
Bir kac gun once bu reklami gordugumde ayni seyi ben de dusundum. Aslinda bu banka 2007 sonlarinda ilk kez degisimin sinyallerini vermeye calisti. Tabii sadece reklamlarinda. Ve o zaman ben de boyle bir yazi yazmistim. Demek ki herkesin kafasinda ayni imaj ve fikir olusmus.2007 sonundan bu yana degisimi hic kimse hissedememis ki hala bunu konusuyoruz.
http://kirmizikaplidefter.blogspot.com/search?q=vakifbank
Vakıfbank deyince benim aklıma gelen Nuh devrinden kalmış gibi gözüken ve çalışan Bankomatlarda arkadaşımın burs parası çekmeye çalışırken çektiği ızdırap.Vakıfbankla hiç çalışmadım ama bu ızdıraba her şahit oluşumda acaba şubedeki işleyiş nasıldır diye düşünmüşümdür.Vakıfbank değişim süresince iç iletişimi nasıl yaptı,logo da ve reklamda vurgulamaya çalışılan yenilik ve hız çalışanlara ne kadar benimsetildi,insan kaynakları eğitim sistemleri ne ölçüderevize edildi bilemiyorum ama Vakıfbank çalışanlarının bu kadar kısa sürede yeni misyona adapte olabilmesi zor gibi geliyor.İletişim sırası karışmış gibi sanki öncelikle kurumun yeni yüzü çalışanlara aşılanmalı daha sonra dış iletişime geçilmeli ki reklamı izleyip ertesi gün şubeye uğrayan kişi şokla karşılaşmasın:) izlemek lazım ben şubeye uğrayıp bilgi almayı düşünüyorum herhangi bir konu hakkında merak ettim :)
Bu arada benim yazıya link var teşekkürler :)
Değişim oldukça uzun zaman alıyor. Yapılan araştırmalar, şirketlerin kültürel değişimlerinin 5-7 yıl arasında gerçekleştiğini söylüyor. Bu da elbette değişim iyi yönetilirse...
vakıfbank bu yeni misyonu benimser mi sorusuna bu kadar az veriyle cevap bulmak zor:) Şirketin içeride başlatmış olduğu çalışmalar var mı acaba? Bu konuda bilgi geçersen belki daha sağlam tartışabiliriz.
Bunun haricinde, elbette sadece logo değişti diye herşeyin değişmesini bekliyorlarsa, dediklerine katılıyorum.
Fatmanur Hanım;
Elimde kesinlikle bir veri yok. Tek bildiğim yeni kurumsal kimlik çalışmasının Fortune Street adında yabancı menşeili bir ajansın yaptığı. Bunun dışında kurum içerisindeki inovasyondan zerre söz edilmiyor. Tamamen yenilenen bir yüz var ortada...
Aynı ajans Akbank ve Finansbank için de benzer kurumsal kimlik çalışmalarında bulunmuş.
Yazım tamamen insight üzerine kurgulandı.
Ben Vakıfbank çalışanlarının önümüzdeki 10 yıl içerisinde dahi değişip güleryüzlü, işinde uzman ve bürokrasiden sıyrılıp inisiyatif alacak kadar dinamik bir yapıya kavuşacağına inanmıyorum.
Çok merak ettim, aslında ben de önümüzdeki günlerde Vakıfbank şubelerine bir uğrasam iyi olur =)
Vakıf Bank bu değişim sürecinde başarılı olur mu bilmem ama!!!
yeni başladıkları MT programıyla kesinlikle subelerindeki hantal yapıdan biraz da olsa kurtulacaklardır.. bundan eminim cünkü bir arkadaşım orda başladı ve diğer MT'lerinde türkiye'nin önemli üniveristelerinden mezun olduklarını ve çok ilginç vakıf bank bunları eğitmek içinde gayet bi miktarda para harcadığını söyledi...
En azından böyle bir şeye kalkışması bile takdire değeredir bence:)
Vakıfbank öncelikle "40 yaş üstü" diye tabir etmek istediğim, hala kendi düzenleriyle çalışan personelinden kurtulmalı sonra da inatla savunduğu ve teknoloji çağıyla bağdaşmayan uygulamalarından vazgeçmelidir. Ne demek istediğimi şöyle anlatayım. Mecbur kaldığım için Vakıfbank kullanıyorum ve bankomat kartım bozulduğu için yenisini istemek üzere Bornova şubesine gittiğimde "senin hesabın Konya'da kart için oraya başvurman gerekir" dediler. !!! Ne yani şimdi ben Kars'ta hesap açtırsam bugün İzmir'den kart başvurusu yapamayacak mıyım? Saçmalık değil de nedir bu?
Şubelerin dizaynını değiştirsinler, tabelayı, logoyu değiştirsinler, eski bilgisayarların yerine daha güzel görünen bilgisayarlar koysunlar ama "kafa yapısı" denilen şey yani yönetim anlayışını değiştirmeden hiçbir yere varamazlar.
Hele bir işim bitsin, sonra bir daha girer miyim kapısından gör bak :)
Genial fill someone in on and this enter helped me alot in my college assignement. Thanks you on your information.
Opulently I acquiesce in but I about the post should secure more info then it has.
Yorum Gönder