25 Temmuz 2008 Cuma

WOMM'un gücü!

Dün, radyoda bir spota denk geliyorum.
Spot değil, tam anlamıyla deklarasyon!

"...İnternet'te dolaşan bu maillerin... Kurumsal itibarımızı zedelemeye yönelik girişimde bulunan şahıslar yargı önünde hesap vermektedirler..."

"Danone" dedim.
Ardından da teyidi geldi; "Danone olarak, bu tip girişimlerin..."


Daha önce, Danone ürünlerinin muhteviyatının, Türk çocuklarının zihinsel gelişimini özellikle engellemeye yönelik geliştirildiği bilgisi bir e-mail ile viral etkiyle yayılmıştı. Gerekli açıklamaların yapılmasına rağmen bu leke üzerlerinde kaldı.

Danone bu algıyı kırabilmek için fabrikaya anneleri davet etmesinin yanında muhtemelen;
-Bir sürü reklam filmi prodüksiyonu yaptı,
-Call center elemanlarının sayısını artırıp ek eğitimler verdi,
-Database'inde bulunan kimselere çeşitli direct marketing kanallarıyla ulaştı,
-In-store ve outdoor bilgilendirme aktiviteleri düzenledi,
-Yüzlerce basın bülteni gönderimi gerçekleştirdi,
-Medya takibi için ciddi efor harcadı,
-Ve daha aklıma gelmeyen başka faaliyetlerde bulundu...

En sonunda da, dün duyduğum bu radyo spotu...
Danone halen bir kaç sene önce atılan bu e-mail'in lekesini temizlemeye çalışıyor!

Bilginin yayılma hızı korkunç. Yarattığı etkinin finansal ve fırsat maliyeti ortada!

Danone krizi ise başarılı bir case study olarak görmek lazım.
Yeni iletişim mecralarını halen ciddiye almayan tüm iletişimcilerin okuması, kafa yorması ve çözüm üretmeye çalışması gereken bir case study...

4 yorum:

admin dedi ki...

Selam Eren,
Internet bu konuda çok tehlikeli olabiliyor değil mi?

LCW benzer durumla karşılaşmıştı yanlış hatırlamıyorsam?

Bir de forward maillerle dönüp duran Patricia Teyze ve Microsoft geyiği var tabi. :)

Adsız dedi ki...

Bu gibi karalama mesajlarının çok örneği var.

Cola içiyordu. Tekerlekli sandalyeye düştü. İçmeyi bıraktı, koştu, zıpladı...

XXX marka deterjan kullanıyordu. Cilt kanseri oldu.

BBB bankası, mayınlara yatırım yapıyormuş.

Beni en çok şaşırtan "okumuş" bazı arkadaşların da bu zincire kapılıp listedeki herkese göndermesi.

Diğer yandan, bu gibi virütik krizlere karşı nasıl önlem alınacağı konusunda, her firmanın şimdiden bir bilgi birikimi oluşturması gerektiği... Ya da bir usta ile şimdiden dirsek teması...

Alınacak ders çok. Aklına sağlık Eren...

Adsız dedi ki...

viral'lari dikkate almayan bir iletişimci düşünemiyorum. 15 senelik geçmişi var bu tekniğin!

Acqua dedi ki...

Çok ünlü bir üniversite hastanesinin çocuk bölüm başkanı bir profun sadece Danone için değil, bütün meyveli yoğurtlarda sentetik madde kullanıldığını, bunların da 5-10 sene sonra sinir sistemini etkileğini söylediğini duydum. Danone istediği kadar aklama çalışması yapsın, ben kızımda kesinlikle kullanmıyorum ve etrafımdakileri de her fırsatta uyarıyorum.