5 Kasım 2007 Pazartesi

Dalya

Blogumu takip eden tüm arkadaşlar;

Blog yazmaya başlayalı aşağı yukarı 4 ay oldu ve bugün itibariyle 100.yazımı yazdım. Uzun zamandır aklımda olan bir kaç şeyi herkesle paylaşmanın vakti geldi diye düşünüyorum;

1-Blogumun tasarımını sade tutmaya özen gösteriyorum. Tasarımı reklamlarla ve benzeri müdahalelerle mümkün olduğu kadar kirletmemeye çalışacağım. Öte yandan, tasarım aracı olarak yalnızca blogger kullanıyorum. Dolayısıyla formata müdahale imkanım sınırlı. İsteğim sayfayı her çözünürlükte standart boyutta gösterebilmek. Bunu zaman içerisinde bir şekilde aşmaya çalışacağım.

2-Bir domain almak istiyorum, ancak nereden ve nasıl gibi soruların cevaplarına sahip değilim. Ayrıca, domain ismi konusunda da karar vermem gerekiyor. Önerilere açığım.

3-Yabancı ülkelerden de ziyaretler oluyor. Dolayısıyla blogumu İngilizce olarak ta yayınlamak istiyorum. Ancak yazıların altına İngilizce eklenti yapmak yerine bir buton vasıtasıyla İngilizce versiyonun gözükmesini istiyorum. Bunu mevcut domain üzerinden nasıl yapacağımı henüz bilmiyorum.

4-Blogumda yazdığım yazıları periyodik olarak e-book olarak yayınlamak istiyorum (100 yazıda bir e-book gibi). Gerekli altyapım hazır ancak beklenmedik sorunlarla karşılaştığımdan bunu şimdilik yapamayacağım. Şimdilik eski yazılarıma ulaşmak için sol kolondaki (önceki yazılar) bağlantılarına tıklayıp istediğiniz konu başlığına ulaşabilirsiniz.

Tüm yazılarıma olduğu gibi bu konularda da önerilerinize, yorumlarınıza ve desteğinize her zaman açığım. Takip eden herkese sevgiler...

Eren

4 yorum:

Eray Endeş dedi ki...

namecheap.com kullanıyorum ben domainler için.

h k dedi ki...

eren hayırlı uğurlu olsun,nice 100 yazılara:=branderen.com bence gayet güzel olur değiştirmeye gerek yok,ayrıca namecheapten alacak olursqan domain hosting vs öncesinde googledan kupon kodu ararsan braz daha ucuz alırsın. ingilizce ayrı bir blog açsan olmaz mı:)nasılsa türkçe okuyanlar ingilizcesine ingilizce okuyanlar türkçesine bakmazlar:)

esrArengiz dedi ki...

Sevgili Eren,
Öncelikle tebrikler. aşağı yukarı eş zamanlarda başlamış olmamıza rağmen 4 ay gibi bir sürede dalya dedin. başarıların devamını dilerim..

* birçok pazarlama bloguyum diyerek sıklıkla reklamlardan dem vurarak odağını kaybeden bloggerlardan olmadığın için,

* yazıların pazarlamanın vatanından beslensede çeviri yaparcasına Türkçeleştirenlerden olmadığın için,

* verdiğin örneklere mantıklı izahların için,

* Türkiye'de bu işin kendince nasıl olması gerektiğine kafa yorduğun için,

* paylaşımı esas alarak blogunu populerlik tuzağına hapsettirmeyip; sadeliğini koruduğun, reklamsız bir blog turu yaşattığın için,

* okuyucuların ile birebir temasın, nezaketin ve farklı görüşlere saygın için,

ve vs.ler için teşekkürler. her daim başarılar...

tek şikayetim çok sık haber girme. takip edemiyorum, hızına yetişemiyorum :) şaka bir yana şuna alıştırsan bizi daha iyi olmaz mı. biz Eren'in ne sıklıkta, haftalık ne ortalamada yazı gireceğini bilelim. yani işe başlamana rağmen herhangi bir aksama olmadı ama şu olursa benim hoşuma gitmez doğrusu. bir hafta 4 yazı, diğer hafta 0. bu noktada elinde geldiğince bloggerların tutumu okuyucularını memnun ediyor zannımca. bir öneri kabul et..

ben domain'imi godaddy'den almıştım. isimtescil.net'i de önerebilirim.

teknik 3. ve 4. maddelerdeki teknik kısımları bilen arkadaşlara havale ediyorum. önerim 3. madde için ayrıştırmanın daha iyi olacağı.

4. madde ise her 100 yazıda bir e-book yerine, her 100 yazıda bi seçki oluşturman. bu e-dergiyi kategoriler altında seçtiklerinle okuyucularına ve daha fazlasına ulaştırman.

sevgilerle..

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Esra;

Nazik ve detaylı yorumun için çok teşekkür ederim! =)

Yazılarımın sıklığının iyi olduğunu düşünüyordum aslında, ancak düşündüm de, herkes her gün internete girse de, herkes her gün pazarlama bloglarını, ve dolayısıyla benim blogumu takip edemeyebilir. Bu durumun her gün takip etmeyen insanlara yarattığı dezavantajı bazı yazıları kaçırmak olabileceği gibi, blogumun da monologa dönmesi olabilir. 3 günde bir belki, bilemiyorum. Yavaş yavaş rayına oturacak sanırım.

Ben bir çok farklı kaynağı sürekli takip halinde olduğumdan, öngöremediğim bir durum olmuş bu. Önerini kesinlikle düşüneceğim.

Ben burada sizinde bildiğiniz ya da bilmediklerinizi paylaşırken aslında sizden de öğrendiğim şeyler oluyor. Bu da çok keyiflendirici bir durum.

Tekrar teşekkürler.