1 Kasım 2007 Perşembe

Arçelik ve Siemens'in tek tuş savaşı

Geçtiğimiz günlerde Arçelik'in tek tuşlu bulaşık makinesi icat ettiğini duyurmuştum. Fatmanur Erdoğan bu konunun altına çok çarpıcı bir yorumda bulunmuştu.

"
2001 yılında tek tuş bulaşık makinelerini Siemens markasıyla piyasaya sürdük. 2007 yılında da Arçeliğin böyle bir makineyi ilk defa ancak çıkartabiliyor olması ve bunu ilk yaptık diye duyurması elbette bizi çok güldürdü! Bulaşık makinesi pazarı ise henüz yeni yeni canlanmaya başladığından tüketicilerin bu reklamlarımızı hatırlamıyor olması doğal... Yakında bu konu ile ilgili haberleri izlemeye devam edin lütfen..."

Bugün ekşisözlük'e girdiğimde beni karşılayan theme, cevabı net bir şekilde veriyor.


Aslında, ufoozgur adlı sözlük kullanıcısının yazdığı gibi, "reklam yoluyla ayar vermenin en güzel örneği" olmuş gerçekten de. Üstelik bunu ekşisözlük gibi genç bir platformda lanse etmesi hem Arçelik için büyük bir prestij kaybı olacaktır hem de altına aldığı yorumlarla ve ağızdan ağıza anlatımla viral etki yaratabilecektir.
Daha farklı mecralarda bu reklamları görürsek Arçelik'in yapacağı hamleyi merak ediyorum...

2 yorum:

janzu dedi ki...

bunun gibi diyemesekte, benzer bir örneği vestel lap top ları, hp ile yaşamıştı.
vestel farklı renk ve desenlerde lap top üretimi için kampanya yapacakken, bunu bir şekilde duyan hp "bilgisayarın hayatındır" kampanyası içinde lap top larını kişiselleştirmek isteyenler için farklı desen seçeneklerine + olarak kendi istediğin bir görüntüyü cüzi bir miktar ücretle lap top ına işleyebilmeni sağlayan bir çalışma üretti ve bunun tanıtımını nil'in yüzünü kullanarak vestelden önce yaptı.
nerden biliyosun demeyin biliyorum işte:)
böyle bir durumda vestelin yapacağı hiç bir şey yok ne yazıkki, biz önce yapmıştık, onlar fikri aşırdı diyecek halleri yok.
siemens allahtan böyle bir durumda değil, ve durumu bir çığırtkanlık gösterisi ile sergilemek yerine, ilk önce gençleri haberdar edecek çok güzel bir reklam yapmış, ben bunun devamının geleceğinden eminim.
reklamı verdiği platform ise tabiri caizse insanı yerin dibine sokabilecek yorumlar ve ciddi bir takipçi kitleye sahip olan ekşisözlük.
hem reklam sloganı hem mecrası harika olmuş, işin bir bölümünü kendisi yapıp, kalanını okuyuculara bırakmış.
ben bir sonraki devam reklamını zevkle bekliyorum.

Techtouch dedi ki...

Yazının ana başlığına yazdığım yorumu buraya da koymam gerekecek anlaşılan. Bilginize:

"Bizide Arçelik olarak otoprogramlı bir makinaya tektuşlu demeniz güldürüyor açıkcası. Bu özellik yıllardır Arçelik makinalarda da var. Biz bahsettiğiniz makina dahil herkesteki tuşları sayıyoruz sayıyoruz bir tek bizimkinde tek tuş çıkıyor ne hikmetse. Komik :)"