1 Eylül 2007 Cumartesi

Diziler için pazar araştırması

Yerli dizilerimizin hiç birini takip etmiyorum. Kendimce "gerçekten güzel" diyebileceğim tek dizi ismi verebilirim; İkinci Bahar. Benim için tektir. Elbette başka güzel örnekler mevcut, ancak bu dizi kalitesinde hiç iniş çıkış olmadan, her kitleye hitap etmiş, oyuncu kalitesiyle ve içtenliğiyle Türkiye'de iz bırakmış, eşi olmayan bir dizidir. Filmler tekrar izlenir, ancak bir dizi kendini tekrardan izletebiliyorsa, bence başarılıdır. İkinci Bahar bugün (Prime Time olmasa da) yeniden yayınlanmaya başlasa, bunu başarabilecek dizilerden.

Kışın askerde olduğumdan televizyonda ne var ne yok takip edemedim. Görüyorum ki kaçırdığım herhangi birşey yok. Halen dramalara, ucuz trajedilerin bolca yaşandığı dizileri izlemeye itiliyoruz. Güzel bir aksiyon dizisi yok, macera dizisi yok, kafa kurcalayıcı diziler yok, korku-gerilim-polisiye dizisi yok, en vahimi de, bu gidişle olacağı da yok.

Geçenlerde gördüm ki ATV en sonunda dışarı, sokağa, halkın sesini duymaya çıkmış. Soruyor spiker, TV'deki dizileri nasıl buluyorsunuz diye. Bir tanesi diyor ki; "Hiç gerçekçi değil", öteki "Sıkıldık lüks arabaları ve evleri izlemekten", bir diğeri "Hepsi birbirine benziyor"...

Bu video'da, Komiser Nevzat dizisi için yapılmış, fragmanın içinden bir araştırma örneği var. Çok kısa ama, ancak bunu bulabildim.



En sonunda
, dedim kendi kendime, birileri sokağa çıkıp insanların ne görüp ne görmek istemediğini umursamaya başladı. Önceden önüne ne koysan yiyen Türk insanı artık bunu tükürüyor. Sürekli ortaya çıkıp yaşam ömrünü pilot bölümleriyle tamamlayan başarısız dizilerden de bu durum açıkça ortada.

Umarım bu araştırmaları gerçekten sonuç verir de, insanlarımız kaliteli, gerçekçi ve en önemlisi farklı yapımlar izlemeye başlar.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

ilk etapta aklıma gelen ikinci bahar, karanlıkta koşanlar, yeditepe istanbul, yedi numara, şeytan ayrıntıda gizlidir gibi diziler var. bunların birkaçı tutmadı, tutanlarda efsane oldu.

ama bir lost gibi bir heroes gibi bir dizi çekebileceğimizi sanmıyorum.

h k dedi ki...

kurtlar vadisi,deliyürek:)şaşıfelek çıkmazı ve yedi numarayı da unutmamak lazım. İkinci Bahar şimdi galiba foxta tekrar gösteriliyor...
"Önceden önüne ne koysan yiyen Türk insanı artık bunu tükürüyor." kısmına katılmıyorum ama önceden bir kaç tane dizi önüne konuluyordu hepsini yiyordu, şimdi dizi sayısı aşırı arttığı için bir kısmını mecburen tükürüyoruz yoksa sorma falan yok bence.
Yaprak dökümünden önce böyle bir araştırma yapılmamıştır bence mesela, o tuttu dudaktan kalbe başlayacak şimdi, Asmalı konak tuttu ağa filmleri başladı vs. Çoğunlukla tutanın üzerinden devam etmek üzerine gidiliyor gibi. Ne tür filmler istenildiği belki de sadece çocuk dizileri için geçerlidir. Çocuklar sihir olsun büyü olsun diyor yayımcılar da bunu yapıyor, zate bunu kestirmek de çok zor değil..

esrArengiz dedi ki...

Bu sabah Göze'nin blogunda Dikkat! Sokakta Şenlik Başladı. yazısını okudum. Bİ etkinliği haber vermenin yanısıra bir pazarlamacının ders alması gereken önemli bir ayrıntı var görenlere..
"Ne varsa sokakta var"
bir ayağıyla, bir kulağıyla, bir gözüyle halkın içinde olmayanlar başarıyı ya bulamazlar ya da devam ettiremezler..

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Hüseyin:

Haklısın.. TV'deki eğilime göre dizi yapmak bizim yapımcılarımız için popüler, masrafsız ve kolay yol olduğundan en çok tercih edilen yöntem oldu çıktı. Ancak, değişiklik bekleyen insanların sayısı da çok fazla, farklı kanallarda aynı tipte 4 dizi oynarken 5. ve farklı olacak bir dizinin daha çok ses getireceğini düşünüyorum.

Esra:

Kesinlikle katılıyorum. Bu yüzden mümkün olduğunca sokaklardan kopmamaya özen gösteriyoruz.

Unknown dedi ki...

enteresan senaryolar hiç çıkmıyor nerdeyse
bir "zelihanın gözleri" ni izlediğimde hmm farklı bi şey yapmışlar diyodum onun da çekiminden senaryosuna her şeyi berbat çıktı
ben de yeditepe istanbul a bayılıyodum, şimdilerde ise hepimizin bildiği avrupa yakası var başarılı olan.
gerçekçinin yanında, farklı yapımlara da çok hasret olduğumuz gayet doğru.

Zafer Yılmaz dedi ki...

Dizilerin genelinde Aşk,Sevgi hakim.Türk milleti olarak bayılıyoruz böyle dizilere, ağlamaya, kavuşamayan aşıklara, zengin züppelere bir de geçen sene gösterimde olan Show TV deki Acı Hayat. Özellikle askerdeki uzun dönem askerlerin çok büyük ilgiyle izlediğini görünce tamam dedim, hitap edilen kitle belliymiş.

Kanal D bu sene çok bomba dizilerle geliyor, özellikle bıçak sırtını çok merak ediyorum.