13 Eylül 2007 Perşembe

eBay Mastercard

Firmaların sadakat arttırmak için bir çok farklı yola başvurduğunu hepimiz biliyoruz.
Bazı şirketler vardır ki, onlar farklılıklarından, pazara ilk giren olmanın verdiği güçten ve yenilikçi anlayışlarından dolayı tüketici nezdinde sadakati kolaylıkla kazanırlar. Hatta kimisi Lovemark bile olabilir.

İşte eBay'de benim gözümde öyle şirketlerden biridir. Promosyonel aktiviteleri başarıyla yürüten, yerli firmalar gibi "mass marketing" değil, gerçekten satın almamla ilgili analizler yapıp, ilgilendiğim ve ilgilenecek olmam muhtemel ürünlerin promosyonlarını gönderen, kısacası işini doğru yapan, ilişkilerini çok doğru yürüten bir firmadır.

Daha önce eBay'den alışveriş yapanınız oldu mu bilmiyorum ama ben çok sık yaparım. Geçtiğimiz günlerde gözümden kaçmıştı ancak bugün görüyorum, eBay sadık müşterileri için Mastercard ile işbirliğine giderek eBay Mastercard'ı yaratmış.

3 değişik tasarımı olan kartı eBay'deki kullanıcı adınızla alabilmeniz mümkün olduğu gibi, eBay'in ödeme sistemi olan PayPal ile tamamen bütünleşik olarak işliyor. Bu da sistemi kullananlar için ödemelerin kolaylaşarak hızlanması demek.

"Ee benim zamanla problemim yok, banka kartım bana yeter, neden bir de eBay kartı alayım?" diyenler olmasın diye başka bir avantaj daha düşünmüşler. Kartla yapılan her 1$ harcamaya 1 eBay puanı kazanılıyor, daha sonra bu puanlar indirim olarak satın almalarda kullanılabiliyormuş. Bugüne kadar epeyce alışveriş yapmış birisi olarak bir kez indirimden yararlandım, ancak
Birleşik Devletler'de yaşayan ortalama bir "eBayer" için oldukça cazip olacağını tahmin ediyorum, zira benim toplam aldığım ürünlerin 2 mislini ortalama "eBayer" 1 ay içerinde yapabilir.

Online alışveriş bizde de yaygınlaşsa da bu tip uygulamaları göğsümüzü gere gere lanse etsek.

Hiç yorum yok: