16 Temmuz 2007 Pazartesi

İlk kaybeden olmak

Farklı bir şey yapmak varken, zaten lider olanı takip etmek ve ikinciliğe oynamak niye?











Tüketicilerin zihninde Red Bull = Enerji İçeceği
Tamamen yeni bir kategori, yenilikçi bir ürün.



Bu eşitliği bozmaya çalışmak (senelerce ve hem maddi hem manevi eforlarla) en fazla ikincilik getirebilir. Aynı şeyi hep gördük. Bugün Burger King McDonald's'ın peşinden gitmeyip Hamburger yerine tavuk kanadı satıyor olsaydı Kentucky Fried Chicken gibi kendi kategorisinde 1 numara olabilirdi. Burger King'i ne kadar çok sevsem de şu ortada; her takipçiye olduğu, gibi Burger King'in gelebileceği en büyük yer de ikinciliktir.

Çok sevdiğim bir söz vardır; "Second is the first loser" (ikinci olan ilk kaybedendir). O halde neden hala bir çok marka, şirket ve girişimci paralarını yalnızca ikinci olmaya harcıyor?




Reload
enerji içeceği farklılaşmayı bir nebze olsun başarmış, en azından piyasadaki diğer
enerji içeceklerinden farklı bir şişeyle dikkat çekiyor. Pet şişede enerji içeceği, bence hoş, kullanışlı ve dikkat çekici. Enerji içeceklerin hepsi gibi ince kutuda satılsa belki gözüme dahi çarpmayacaktı. Ufak fikir, büyük sonuç.

Hiç yorum yok: