9 Temmuz 2007 Pazartesi

Transformers, more than meets the eye

Transformers haftasonumu eğlenceli kılan unsurlardan biriydi. Çok eğlenceli ve çok güzel bir film. Bence beklenenden fazlasını verdi. Tabi bunda çocukluğumuzun çizgi filmi olmasından dolayı büyük bir hatırı ve robot-insan savaşı hikayeleri içerisinde en yaratıcı bulduğum senaryolardan biri olmasının da payı var elbette.

Kocaman USA bayrakları göreceğimiz ve bol bol başkanlık propogandası dinleyeceğ
imizi düşünürken filmde bunlara rastlamamak, hatta kimi yerlerde (ciddi bir tehdit varken başkanın kayıtsızca uzanıp asistandan brownie istemesi, filmin cast kısmında da bayan Witwicky'nin "burası Amerika, uzaylı robotlarla temas olsa hükümetimiz bunu bizden saklamazdı gibi) ince göndermeler görmek çok hoştu. Autobot'ların lideri Optimus Prime perdede göründüğünde sinemadaki herkesin içinin kıpır kıpır olduğu açıktı =) Salondaki herkesle birlikte çocukluğumuza geri döndük.

Filmi izlerken bir yandan da sahnelere yerleştirilen ürün reklamlarının sayısını hatırlamaya çalıştım ancak en sonunda kafamı bununla meşgul etmeyip izlemeye karar verdim. Gerçekten de Transformers'ta oldukça fazla -ve bence başarılı uygulanmış- ürün yerleştirme vardı. Kaçırdıklarım ve unuttuklarım elbette vardır, gözüme çarpanlardan hatırladığım bazıları önem sırasına göre;
-Panasonic SD kart
-Hewlett Packard
-
Nokia (N serisinden olduğunu sandığım) bir telefon
-eBay (hem görsel hem işitsel hem de çeşitli sefer)
-ve en büyük reklamı yaptığı iddia edilen General Motors

Ben filmin büyüsüne kapıldığımdan, "Bumblebee" hariç (ki onun da küçük sarı Volkswagen beetle olması gerekiyordu) dönüşen arabaların markalarına hiç dikkat etmedim. Ancak filmdeki araçların General Motors markalarına ait oldukları söyleniyor. Hatta bazı iddialar o kadar ileri gidiyor ki Transformers filmini kocaman bir General Motors reklamı olarak nitelendirip, ürün yerleştirme stratejisinin en agresif şeklinin uygulandığı vurgulanıyor. İlgilenenler için orijinal makale burada.


Film de bu kadar revaçtayken yapılacak en akıllıca şey, elbette ki filmin kendisinden de meşhur olan Transformers figürlerini stoklarda tutmak olacaktı. Ancak ben ne ToyzShop'larda ne de Toys"R"Us'larda Transformers'lara rastlayamadım. Virtinlerdeki Transformers görsellerine ve showcard'larına rağmen hiç figür göremememin nedenini tedarik yönetimindeki zamanlama hatası sandım ancak web sitelerinde de Transformers'la ilgili bir şey göremedim. Herhalde pek önem vermediler, ancak büyük fırsatı kaçırdılar gibime geliyor, zira o an ben bile kendime "Jazz", "Ironhide" ya da "Optimus Prime" alabilirdim.


Transformers üzerine konuşulacak çok şey var, ama gidip görmeniz daha iyi olur. Orijinal çizgi film cingıl'ında da söylendiği gibi, kesinlikle görünenden fazlası var (more than meets the eye). Şu an daha iyisi yok, bir süre de gelmeyeceği aşikar. Şimdiden iyi eğlenceler!

1 yorum:

Rabia SERTÇE dedi ki...

Transformers, benim de haftasonu etkiliklerime damgasını vuran bir parça oldu. Tamami ile metal bir film beklerken robotların sergilediği insanvari tavırlar, insanlar arası ilişkiler filmi çok eylenceli kılmış. Ben bayıldım. Hatta film sonrası kesinlikle film arşivime eklemeliyim dedim. Eksik kaldığım nokta; Aldığım notlara rağmen halen yazısını bloguma yazamadım :(...