19 Temmuz 2007 Perşembe

Carrefour'un "potansiyel hırsızlığa" karşı önlemi


Carrefour'un girişinde müşterilerin elindeki torbaların kapatılması kafamı çok uzun süredir meşgul eden bir uygulamaydı. Bunun için Carrefour Merkez'e ve Acıbadem mağazasında müşteri memnuniyeti ile ilgili showcardlardan birinde e-mail adresini gördüğüm mağaza müdürü Fabrice Crepin'e mail atmıştım. Cevap alamadığım için önemsenmediğini ve bu müşteri ilişkileri yaklaşımının yalnızca gösteriş olduğunu varsayıyorum.

Konu hakkında temasa geçmek için yolladığım mail'in orijinali aşağıda;


"Hello Fabrice

It's Eren Kumcuoglu, a customer of Carrefour Acibadem supermarket. There's a question disturbing my mind for a long time that I'd like to ask Carrefour management or any of its executives. I saw a showcard in the entrance of Carrefour Acibadem supermarket, indicating how the importance of customer satisfaction meaning to Carrefour written in your words. After not having any responses to the many mails I have sent to Carrefour Turkey contacts, I decided to ask my simple question directly to you.


As you know, every bag and sack are being sealed by the security officers in the supermarket entrance.
I wonder, does Carrefour execute the same sack sealing operation in all of the countries its working? For example, does Carrefour seals customers' sacks in France? Or is it a special treatment to Turkish customers, which makes me think "You're all potential thieves so w
e seal your bags, sacks and whatever holding your hand entering Carrefour just to make sure you're not throwing something to your bag and stealing anything".

I have never received any response, hope I'll receive one from you. So that I'll be both informed and will be well-persuaded about the customer satisfaction policy of yours.

Sincerely


Eren Kumcuoglu"

Bu davranış yalnızca Türkiye'ye özgü herhalde. Türk halkını potansiyel hırsız olarak gören zihniyeti protesto ediyorum. Her gün yanından geçip gittiğimiz, hatta elimizde torba olduğunda resmen koyun gibi gidip paketlettiğimiz bu uygulamaya kayıtsız kalınmaması gerektiğinin altını çizmek istiyorum.

5 yorum:

h k dedi ki...

bu yazı bir şekilde blogosfere yayılır ve cevap gelirse
"Biz gerçekten çok önemsiyoruz sizi fakat o sırada sistem çöktü mail gelmedi, valla" diye pişkinlik yaparalar muhtemelen...
Türkiye'nin müşteri hizmetleri vb konularda bir yerlere gelebilmesi için maalesef 40X40 tekne ekmek yemesi gerekiyor..

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Merhaba Hüseyin,

Yayılmasını elbette isterim, böylece Carrefour hakkındaki düşüncelerimi başka kimselerle paylaşabilir, benzer fikirlerden destek alır, karşıt fikirlerle verimli tartışmalar yaparız, ancak blog çok yeni ve şu an pek takipçim olmadığından şimdilik ancak bu kadar =) Belki ileride bir gün trafiğim daha iyi olursa yine post ederim bu yazıyı, böylece bir yayılma yakalayabiliriz =)

Yorumların için teşekkürler!

Adsız dedi ki...

carrefoursa bursa rezilliği

13.9.2007 tarihinde yaptığım alışverişte aldığım sigara ertesi gün , kasadan geçerken öttüğü için
başım derde girdi.
tekrar cebimdeki sigara için ödeme yaptım.
bugün 13 . 9 tarihli fişimi buldum carefoursaya gidip gerçek hırsızın kendileri olduğunu ispatlayacağım.

yapılması gerekenler.
1 asla carrefourdan alışveriş yapma.
2 çantanda ve cebinde taşıyabileceğin herşeyin fişini sakla.
3 herşey ne olabilir
a mendil
b sigara
c çakmak
d kemer
e çorap
d don atlet
f bayansanız makyaj malz.ped parfüm
e heşeyden önemlisi kendiniz.

DREAMER Elif GÜNEŞ dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
DREAMER Elif GÜNEŞ dedi ki...

Maltepe Merkez Carrefour'u protesto ediyorum.

Protesto nedenleri ;

alisveris arabalarina konulan 1 ytl uygulamasi,kirli ve bozuk arabalarin da siraya konulmasi ve musteriyi onlari kullanmaya mecbur etmeniz,
alisveris merkezi otoparkini maltepe belediyesi calisanlarina ve zabitaya kullandirmaniz ve musteriyi magdur ederek araba park yeri icin dolastirmaniz,
yuz yuze yaptigim tum sikayetlere kayitsiz kalmaniz


marketinizdeki ;
- sebze-meyve,peynir,mutfak eşyaları,pirinc,makarna turu yiyecekler,kirtasiye urunleri,kisisel bakim urunleri alisverisime son veriyorum.
- sadece gunluk yumurta,sut ekmek vb... icin marketinizi bakkal gibi kullanacagim ve mumkun oldugunca alisveris arabasi kullanmayacagim.
Ayrica her alisverisimde almayacagim 3 farkli urunu de alisveris arabasina koyup kasada yukaridaki nedenlerle protesto etmek amacıyla bırakacagım.



Ek aciklama;Maltepe merkez carrefour'un kucuk bir mekanda hizmet veren en kucuk olcekli marketlerinden biridir.Bu nedenle yukaridaki kosullar musteriyi maksimumda rahatsiz etmektedir.

ayrintilar icin;

http://tr.wikipedia.org/wiki/Carrefour carrefour'a yonelik elestiri ve suclamalar

Carrefour'un çalışanlarına davranışı da çeşitli defalar eleştiri konusu oldu. Örneğin Doha, Katar'da, Filipinler gibi gelişmekte olan ülkelerden getirilen ucuz işçilerin çevreden tecrit edilmiş sitelerde sıkışık apartman dairelerine yerleştirilmeleri, pasaportlarına el koyulması, haftada 6 gün asgari ücretle çalıştırılmaları eleştirildi. 26 Haziran 2007'de, yanıltıcı reklam suçlamasıyla firma alayhine bir Fransız mahkemesinde dava açıldı. Dava sonucunda firmanın sistematik şekilde, stokları yetersiz miktarlardaki bazı ürünlerin reklamını yaptığı sabit görülerek 2 milyon Avro para cezasına çarptırıldı.

Belediye ve carrefour ile yaptigim yazismalar icin http://venusunlezzetleri.blogspot.com